15. elokuunta 2012 Lisää kommentti

Eräänä päivänä vaeltelin ulkomaisissa yrittäjyysblogeissa ilman päämäärää.

Monissa blogeissa on sama ongelma, otsikot eivät kiinnosta. Niitä ei muista enää sekunti lukemisen jälkeen. Satunnainen lukija ei pysähdy sellaisten tarinoiden kohdalle.

Lopulta jämähdin kuitenkin lukemaan erästä kiinnostavaa tarinaa. Kirjoittaja herätti mielenkiintoni ja halusin lukea lisää hänen seikkailuistaan.

Selailin sivua edestakaisin, yrittäen löytää silmilläni tietyn listauksen: luetuimmat. Tai edes eniten keskustelua herättäneet. Edes pieni lista kirjoittajan omista lempilapsista?

En löytänyt.

Jätin blogin taakseni, mutta jäin pohtimaan asiaa. Koska otsikot olivat tylsiä ja minä laiska, en jäänyt selaamaan artikkeleita aikajärjestyksessä läpi.

Olisin kaivannut valmiin listan julkaisuista, jotka olivat jollain mittarilla tämän kirjoittajan parhaimmistoa.

Saman efektin voi havaita kirjakaupassa. Bestsellerit ja muuten huomiota keränneet julkaisut ruokkivat eksponentaalisesti omaa suosiotaan. Suositun kirjan ostamalla saa todennäköisemmin hyvää luettavaa, kuin ottamalla satunnaisen teoksen hyllystä.

Mitkä ovat sinun parhaat/luetuimmat tarinasi? Kerroitko niistä myös lukijoillesi?






Kommentoi juttua

Tommi Honkala
Tietojenkäsittelyn tradenomi ja yrittäjä Helsingistä


Taikasanat:
Käytettävyys, Yrittäjyys, Markkinointi, WWW, Bloggaus