14. kesäkuunta 2013 Lisää kommentti

computersscreenKoitti eräs kesäkuinen aamu ja Soneran myyjä rimpautteli nettiliittymäasialla.

Puhelu oli kohdistettu yritykselleni. Millaista Internet-yhteyttä tällä hetkellä löytyy, mihin hintaan ja pistetäänkös paremmaksi?

DNA:n 110 megaa sekunnissa lataava ja muutaman lähettävä kaapelimodeemi korvattaisiin Soneran halvemmalla 100/10-valokuidulla. Kuulostaa periaatteessa hyvältä. Kaupan päälle tulisi myös mobiilinettiyhteydet.

Sitten alkoivat ongelmat.

  1. Usean vuoden vanha osoite, jossa yritykseni ei ole koskaan toiminut. Mistä Sonera sen oli saanut? Tämä toki korjattiin helposti.
  2. Myyjän ei ole mahdollista lähettää esim. sähköpostissa tarjousta tai edes yhteenvetoa palvelun teknisistä tiedoista. Miksi ei?
  3. Myyjä ei tiedä, onko liittymän tietoja saatavilla Soneran verkkosivuilla. Miksi ei?

Muistetaan, että nyt ei ollut kyse hetken mielijohteesta tehtävästä sukkatilauksesta, vaan yrityksen nettiyhteyksistä kahden vuoden määräaikaisella sopimuksella. Tällaisia päätöksiä ei yksinkertaisesti koskaan tehdä saman puhelun aikana näin hatarilla tiedoilla.

Lupasin pohtia asiaa ja myyjä soittelee viikon päästä uudelleen.

Surffasin Soneran verkkosivuille. Yritysnetin sivu ilmoitti kylmästi ”Tuotteelle ei saatavuutta ilmoitettuun osoitteeseen.”

Myös hinta olisi jo 3kk jälkeen paljon enemmän kuin myyjä lupasi. Tekeekö yksikään yritys ostopäätöstä sen perusteella, että säästää parin ensimmäisen kuukauden aikana muutaman kympin?

Mitä arvelette minun vastaavan myyjälle viikon päästä?

 






Kommentoi juttua

Tommi Honkala
Tietojenkäsittelyn tradenomi ja yrittäjä Helsingistä


Taikasanat:
Käytettävyys, Yrittäjyys, Markkinointi, WWW, Bloggaus